קרא-קל שאלות ותשובות

כניסה לקטלוג הרשמה

(success)
(success)

שאלות ותשובות - אפליקציית "קרא-קל"

שאלות ותשובות – אפליקציית "קרא-קל" למנויי הספריה בלבד
IOS:
הורדה וחיבור לאפליקציה:
1. מהיכן אני מוריד את האפליקציה?
תשובה:  מחנות האפליקציות של אפל app store  יש לכתוב: krakal reader
 
2. הורדתי את האפליקציה ואני נדרש למלא שם משתמש וסיסמה, מה עליי לעשות?
תשובה:  לחיבור ראשוני לאפליקציה יש ליצור קשר עם שירות הלקוחות של הספריה במייל:
info@clfb.org.il  או בטלפון 3452* שלוחה 1.
 
 
3. התנתקתי מהאפליקציה ושכחתי שם משתמש וסיסמה, מה עליי לעשות?
תשובה: שם המשתמש הוא כתובת המייל איתה נרשמת לספריה והסיסמה היא מספר תעודת הזהות שלך בן 9 ספרות. אם לא הצלחת להתחבר, נא צור קשר בטלפון 3452* שלוחה 1
 
הפעלת האפליקציה:
1. התחברתי לאפליקציה מה עליי לעשות כעת?
תשובה: הספריה מציעה שלושה קטלוגים: ספרים, לקטי עיתונות וסרטים מונגשים.
יש לנווט ללשונית חיפוש בצד ימין למטה במסך זה יש ללחוץ על כפתור "תפריט קטלוג" הממוקם בצד שמאל למעלה ולבחור את הקטלוג הרצוי. שימו לב בשימוש ראשוני יש לאפשר לאפליקציה לטעון את הקטלוג במלואו לאחר שזה נבחר.
 
 2. כיצד אני מבצע חיפוש של ספר, לקט או סרט?
ראשית יש לוודא שאתה בקטלוג המתאים, לניווט בין קטלוגים ראה תשובה לשאלה מס' 1.
שדה החיפוש נמצא בחלק העליון של המסך יש להקיש עליו על  מנת לפתוח את המקלדת, ולכתוב את שם הספר או שם המחבר. לאחר מכן תעלה רשימת הכותרים הרלוונטיים, תוך ציון כמה ספרים נמצאו.
ניתן לחפש ספרים גם לפי סוגות (ז'אנרים) – הכפתור נמצא מתחת לתא החיפוש דפדוף באמצעות  מחווה למעלה – למטה ולחיצה על הסוג הרצוי.
ישנו גם  כפתור למיון ספרים לפי שפה.
ביטול בחירת סוג או שפה נעשה על ידי הקשה על כפתור "ללא סינון".
 
3. כיצד אני מאזין/ שומר כותר?
לחיצה על שם הכותר הרצוי תיפתח תפריט – וילון התראה עם אפשרויות לבחירה:

  • השמע– יפתח הספר והוא יתנגן באופן אוטומטי

  • שמור – הספר יורד לזיכרון המכשיר ומאפשר לנגן אותו גם במצב שאין אינטרנט פעיל.

  • הוסף למועדפים – הספר ישמר ברשימת המועדפים וניתן יהיה לנגן אותו רק כאשר יש אינטרנט זמין.

  • שתף את הספר – ניתן להעביר קישור של הספר למנוי אחר של הספריה בכמה אופנים כהודעת SMS, WHATSAPP, או במייל ועוד.

  • עוד ספרים מאותו מחבר – הקשה על אפשרות זו תעלה את רשימת הספרים שיש לאותו מחבר בקטלוג.

  • ביטול – יחזיר למסך רשימת הספרים

4. האזנתי לספר, אך הוא אינו מופיע ברשימת המועדפים שלי, מדוע?
תשובהעל מנת למצוא את הספר ברשימת המועדפים עליך לבצע שמירה של הספר או להוסיפו למועדפים. ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתור פעולות נוספות – בצד ימין בחלק העליון במסך הספר לו אתה מאזין.  יעלו מספר אפשרויות: ביניהן הוסף למועדפים והורד.
 
5.  האם ניתן להמשיך ולהאזין לספר מהאפליקציה באתר הספריה?
הספר לא יופיע ברשימת ההשמעה שלך באתר, והסימניה מהאפליקציה לא תשמר באתר האינטרנט של הספריה.
 
6. האם ניתן להאזין לספר במהירויות הקראה שונות?
כן, בחלק התחתון של מסך האזנה לספר ניתן לקבוע את מהירות ההקראה, מחווה כפלי מעלה תגביר את המהירות, מחווה כפלי מטה תקריא את הספר בקצב איטי יותר.
 
בעיות טכניות:
1. אני מנסה להוריד/לשמור ספר ללא הצלחה, מה עליי לעשות?
תשובה: יש לבדוק שנפח האחסון במכשיר אינו מלא ומאפשר שמירה. אם הבעיה נמשכת צור קשר בטלפון 3452* שלוחה 1.
 
2. אני מחובר אבל האפליקציה אינה מגיבה, מדוע?
תשובה: יש לאפשר לקטלוג לעלות ולהתעדכן, התהליך אורך כמה שניות. אם מדובר במקרה אחר צור קשר בטלפון 3452* שלוחה 1.
 
אנדרואיד:
הורדה וחיבור לאפליקציה:
1. מהיכן אני מוריד את האפליקציה?
תשובה:  מחנות האפליקציות google play  יש לכתוב: קרא קל
 
2. הורדתי את האפליקציה ואני נדרש למלא שם משתמש וסיסמה, מה עליי לעשות?
תשובה:  לחיבור ראשוני לאפליקציה יש ליצור קשר עם שירות הלקוחות של הספריה במייל:
info@clfb.org.il  או בטלפון 3452* שלוחה 1.
 
 
3. התנתקתי מהאפליקציה ושכחתי שם משתמש וסיסמה, מה עליי לעשות?
תשובה: שם המשתמש הוא כתובת המייל איתה נרשמת לספריה והסיסמה היא מספר תעודת הזהות שלך בן 9 ספרות. אם לא הצלחת להתחבר, נא צור קשר בטלפון 3452* שלוחה 1.
 
הפעלת האפליקציה:
1. התחברתי לאפליקציה מה עליי לעשות כעת?
תשובה: הספריה מציעה שלושה קטלוגים: ספרים, לקטי עיתונות וסרטים מונגשים.
יש לנווט לתפריט הראשי, ניתן לעשות זאת כך: על ידי לחיצה על המילה חיפוש בראש דף הכותר או לחיצה על תפריט אפשרויות נוספות משמאל לשם הכותר ועל האפשרות: חיפוש ספר אחר.
בתפריט הראשי האפשרות הראשונה מלמעלה היא: קטלוג: ספרים מוקלטים הספריה המרכזית – לחץ לשינוי. לחיצה מעלה את שלושת הקטלוגים לבחירה.
שימו לב בשימוש ראשוני יש לאפשר לאפליקציה לטעון את הקטלוג במלואו לאחר שזה נבחר.
 
 2. כיצד אני מבצע חיפוש של ספר, לקט או סרט?
ראשית יש לוודא שאתה בקטלוג המתאים, לניווט בין קטלוגים ראה תשובה לשאלה מס' 1.
שדה החיפוש נמצא בחלק העליון של המסך יש להקיש עליו על  מנת לפתוח את המקלדת, ולכתוב את שם הספר או שם המחבר. לאחר מכן תעלה רשימת הכותרים הרלוונטיים, תוך ציון כמה ספרים נמצאו.
ניתן לחפש ספרים גם לפי סוגות (ז'אנרים) – ניתן לנווט לאפשרות זו מתוך התפריט הראשי.
כמן כן ישנה אפשרות למיון ספרים לפי שפה
 
3. כיצד אני מאזין?
לחיצה על שם הכותר הרצוי תיפתח את דף הכותר, בחלקו העליון של המסך יופיע  שם הספר + השמע כעת: לחיצה תתחיל את הקראת הספר.
 
4. כיצד אני מוריד ספר לזיכרון?
תשובה: יש לנווט לתפריט אפשרויות נוספות הממוקם משמאל לשם הכותר ולבחור באפשרות: הורד ספר. מתפריט זה ניתן להגיע לקטלוג כותרים שהורדו.  
 
5. האזנתי לספר, אך הוא אינו מופיע ברשימות הקריאה שלי, מדוע?
תשובהעל מנת למצוא את הספר ברשימת הקריאה,  עליך לבצע הוספה של הספר לאחת מהרשימות.
לחיצה על שם הכותר בדף ההאזנה יאפשר חזרה לדף פרטי הכותר ובו האפשרויות:  
- הוסף את הספר להאזנות שלי: בחירה באפשרות זו תוסיף את הספר לרשימה לקריאה, בטווח הקרוב. אם ברצונכם למחוק את הספר מהרשימה לחצו עליו ואחרי הפרטים של הספר תופיע פעולה להסרה מרשימה.
- הוסף את הספר לזכור ושמור: בחירה באפשרות זו תוסיף את הספרים לרשימת ספרים לקריאה בעתיד. אם ברצונכם למחוק את הספר מהרשימה לחצו עליו ואחרי הפרטים של הספר תופיע פעולה להסרה מרשימה.  
 
6.  האם ניתן להמשיך ולהאזין לספר מהאפליקציה באתר הספריה?
הספר לא יופיע ברשימת ההשמעה שלך באתר, והסימניה מהאפליקציה לא תשמר באתר האינטרנט של הספריה.
 
7. האם ניתן להאזין לספר במהירויות הקראה שונות?
כן, בחלקו התחתון של מסך כותר בהאזנה ישנם שני כפתורי שליטה בקצב ההקראה: כפתור מימין - הגברת קצב ההקראה לידו כפתור להאטת הקצב.
 
בעיות טכניות:
1. אני מנסה להוריד/לשמור ספר ללא הצלחה, מה עליי לעשות?
תשובה: יש לבדוק שנפח האחסון במכשיר אינו מלא ומאפשר שמירה. אם הבעיה נמשכת צור קשר בטלפון 3452* שלוחה 1.
 
2. אני מחובר אבל האפליקציה אינה מגיבה, מדוע?
תשובה: יש לאפשר לקטלוג לעלות ולהתעדכן, התהליך אורך כמה שניות. אם מדובר במקרה אחר צור קשר בטלפון 3452* שלוחה 1.