שאלות ותשובות נפוצות
שנה גודל טקסט וצבעים:
דלג ישירות למידע אישי
דלג ישירות לחיפוש באתר
דלג ישירות לסרגל ניווט מהיר
דלג לעמוד לקטים
דלג ישירות לתפריט ראשי
דלג לעמוד הדרכה
English
Toggle navigation
נעים להכיר
תנאי זכאות והרשמה
הנגשת תרבות
הנגשת מידע
הכשרות
לתרום
להתנדב
צור קשר
הקטלוג
כניסה לקטלוג
הרשמה
הקלד תעודת זהות נדרש
(success)
הקלד סיסמה נדרש
(success)
שכחתי סיסמה
כניסה
הקלד מילים לחיפוש באתר
חפש
הדרכה
שאלות ותשובות נפוצות
שאלות ותשובות
כניסה לקטלוג –
כיצד נכנסים לקטלוג החדש?
ניסיתי להיכנס לקטלוג החדש עם שם המשתמש והסיסמה איתם השתמשתי בקטלוג הישן ולא הצלחתי. מדוע?
תעודת הזהות שלי לא כוללת 9 ספרות אלא פחות. מה לעשות?
אני לא זוכר את הסיסמה החדשה שלי. מה לעשות?
הרשמה –
אני רשום לספריה כמנוי מזה זמן רב. האם עלי להירשם מחדש גם לקטלוג החדש?
אני לא מנוי של הספריה אבל רוצה להיות. האם כל אחד יכול להיות מנוי בספריה?
כיצד אוכל לדעת האם אני זכאי לקבל את שירותי הספריה ולהיות מנוי בה?
נרשמתי לקטלוג החדש אך לא קיבלתי כל מייל מהספריה.
ניסיתי להירשם לקטלוג וקיבלתי הודעה שהמנוי שלי לא פעיל ולא יכולתי להמשיך בהרשמה. מדוע?
האם צריך לשלם כדי להיות מנוי בספריה?
האם ניתן לשלם באופן מקוון באמצעות כרטיס אשראי?
הזמנת כותרים –
כיצד ניתן לשאול כותרים מהספריה?
כיצד מזמינים ספרים בקטלוג הספריה המקוון?
אני רוצה להוריד כותר. איך עושים זאת?
בחרתי להזמין ספר בפורמט 'הורדה'. לחצתי על 'הורדה' אך שום דבר לא קרה. מה לעשות?
האם יש הגבלת כמות על הזמנת פריטים בפורמט 'הורדה' או 'האזנה'?
מה מיוחד בנגן שבאתר הספריה?
אני רוצה להימנע מהזמנה חוזרת של ספר. האם יש לי דרך לדעת שכבר קראתי את הספר הנבחר?
אילו פורמטים זמינים לי בעת הזמנת כותר?
איך אוכל לדעת אילו ספרים חדשים הופקו בספריה?
איך אוכל לדעת אילו כותרים הם הפופולריים ביותר בקרב הקוראים?
כיצד אוכל להאזין ללקטים בדרך המהירה ביותר?
הזמנתי ספרים לקבלה בדואר והם לא מגיעים. מדוע?
תפעול האתר –
נתקלתי בבעיה באתר ובקטלוג הספריה. למי עלי לפנות?
האם האתר נגיש לבעלי לקויות ראייה?
נתקלתי בהודעות שגיאה עם קודים שונים. מה לעשות?
כניסה לקטלוג –
כיצד נכנסים לקטלוג החדש?
תשובה: כדי להיכנס לקטלוג החדש יש להקליד בתיבת ה-login שם משתמש (תעודת הזהות בת 9 של המנוי) וסיסמה (סיסמה מאובטחת שהמנוי קבע לעצמו בסיום תהליך ההרשמה).
לחץ לחזרה.
ניסיתי להיכנס לקטלוג החדש עם שם המשתמש והסיסמה איתם השתמשתי בקטלוג הישן ולא הצלחתי. מדוע?
תשובה: שם המשתמש נותר תעודת הזהות של המנוי. אולם, בקטלוג החדש אנחנו משתמשים בסיסמה מאובטחת שכל מנוי קובע לעצמו בסיום תהליך ההרשמה. אם טרם ביצעת הרשמה לקטלוג החדש אתה מתבקש להירשם בלינק הבא –
לחץ כאן למעבר לעמוד הרשמה
. בסיום התהליך ישלח אליך מייל ובו לינק לקביעת סיסמה מאובטחת חדשה.
לחץ לחזרה.
תעודת הזהות שלי לא כוללת 9 ספרות אלא פחות. מה לעשות?
תשובה: במקרה שכזה, הוסף אפסים (0) בתחילת המספר להשלמה ל-9 ספרות.
לחץ לחזרה.
אני לא זוכר את הסיסמה החדשה שלי. מה לעשות?
תשובה: לחץ על קישור 'שכחתי סיסמה' ובדוק את תיבת הדואר האלקטרוני שלך.
לחץ כאן למעבר לעמוד 'שכחתי סיסמה'
.
לחץ לחזרה.
חזור לרשימת השאלות ועבור לנושא הבא.
הרשמה –
אני רשום לספריה כמנוי מזה זמן רב. האם עלי להירשם מחדש גם לקטלוג החדש?
תשובה: כן. כדי להשתמש בפעם הראשונה בקטלוג החדש עליך להירשם לקטלוג החדש. לתשומת לבך, כל המבקש להיות מנוי בספריה חייב להיות בעל כתובת דואר אלקטרוני.
לחץ כאן למעבר לעמוד הרשמה
.
לחץ לחזרה.
אני לא מנוי של הספריה אבל רוצה להיות. האם כל אחד יכול להיות מנוי בספריה?
תשובה: לא. הספריה משרתת קוראים שהינם בעלי לקות ראייה או קריאה ואשר הציגו את האישורים הרלוונטיים המפורטים באתר הספריה. ללא הצגת אישור מתאים, תקין וחוקי, אין הספריה יכולה לשרת את האדם הפונה המבקש להיות מנוי.
לחצו כאן לפירוט האישורים הדרושים
.
לחץ לחזרה.
כיצד אוכל לדעת האם אני זכאי לקבל את שירותי הספריה ולהיות מנוי בה?
תשובה: זכאים לקבל את שירותי הספריה: עיוורים, כבדי ראייה, לקויי למידה בעלי קשיים בקריאה (כדוגמת דיסלקטים), בני הגיל השלישי ובעלי לקות המונעת או המקשה על קריאת ספר מודפס כדוגמת מחלה זמנית, ALS ועוד.
לחצו כאן לפירוט האישורים הדרושים
.
לחץ לחזרה.
נרשמתי לקטלוג החדש אך לא קיבלתי כל מייל מהספריה.
תשובה: במקרה שלא קיבלת מייל מהאתר (מכתובת info@clfb.org.il), בדוק את תיבת דואר הזבל שלך הידועה גם כ-'ספאם'.
לחץ לחזרה.
ניסיתי להירשם לקטלוג וקיבלתי הודעה שהמנוי שלי לא פעיל ולא יכולתי להמשיך בהרשמה. מדוע?
תשובה: אם קיבלת הודעה שאתה לא פעיל ונחסם לך עמוד הרשמה, סימן שבעבר ככל הנראה ביקשת להקפיא או לבטל את המנוי שלך. צור קשר עם הספריה בטלפון 09-8617874 שלוחה 0.
לחץ לחזרה.
האם צריך לשלם כדי להיות מנוי בספריה?
תשובה: הספריה מזמינה את ציבור המנויים לשלם דמי שירות שנתיים בסך 100 ש"ח, עבור שירות הכולל חומרים שאינם נדרשים להחזרה כדוגמת – לקטי עיתונות מוקלטים ובכתב ברייל, לוחות שנה והגדות לפסח, לקטים מיוחדים היוצאים לקראת החגים, ספרי לימוד ועוד. אנו מבקשים לציין כי התשלום הינו מרצון וחשיבותו מכרעת לקידום הספריה. אנו מודים על שיתוף הפעולה.
לחץ לחזרה.
האם ניתן לשלם באופן מקוון באמצעות כרטיס אשראי?
תשובה: כן. ישנו מנגנון סליקה מאובטח, ישירות מאתר הספריה.
לחצו כאן למעבר לעמוד סליקה מקוון
.
לחץ לחזרה.
חזור לרשימת השאלות ועבור לנושא הבא.
הזמנת כותרים –
כיצד ניתן לשאול כותרים מהספריה?
תשובה: מנויי הספריה יכולים לשאול ספרים במספר דרכים הזמינות עבורם 24/7.
לחץ כאן למעבר להמשך קריאה וקבלת פרטים נוספים
.
לחץ לחזרה.
כיצד מזמינים ספרים בקטלוג הספריה המקוון?
תשובה: כמה צעדי מפתח - אם אתה יודע מה אתה רוצה לחפש או יש לך לפחות כיוון מחשבה, גש לסרגל החיפוש, בצע חיפוש פשוט על ידי הקלדה של 2 תווים לפחות או בצע חיפוש מתקדם ולאחר מכן לחץ Enter. מכאן, תגיע לעמוד תוצאות חיפוש המחולק למספר אזורי תוכן. נווט בין הכותרים השונים, ובחר באחת מהפעולות המופיעות בעמודת פעולות - 'האזן', 'הורד', 'העבר לסל הדואר' - עבור הזמנת פרטי דואר בלבד או 'שמור וזכור' - העברת הכותר לרשימת הספרים השמורים לשימוש עתידי.
במידה והוספת את הכותר לסל הזמנות הדואר, גש לעמוד הסל והשלם את תהליך ההזמנה. במקביל לכך, אתה מוזמן לגלוש בעמוד הבית של הקטלוג, שם תמצא את רשימת הספרים החדשים המתעדכנת כל יום, את רשימת הספרים הפופולריים בקרב הקוראים ועוד. כאשר תלחץ על אחד הכותרים המופיעים ברשימות הללו, תגיע ישירות לעמוד הכותר. בעמוד זה, נמצאים אותם 4 כפתורים, שמבצעים את אותן הפעולות. למידע מפורט ולהמשך קריאה
לחץ כאן לפתיחת המדריך להזמנת ספר ועבודה עם טבלאות
.
לחץ לחזרה.
אני רוצה להוריד כותר. איך עושים זאת?
תשובה: לוחצים על כפתור הורדה בעמוד תוצאות חיפוש/ עמוד כותר/ עמוד רשימת השמעה/ רשימת הכותרים השמורים.
לחץ לחזרה.
בחרתי להזמין ספר בפורמט 'הורדה'. לחצתי על 'הורדה' אך שום דבר לא קרה. מה לעשות?
תשובה: טרם השימוש באתר מומלץ להגדיר בדפדפן (אקספלורר) את חסימת ההתראות. פתח את הדפדפן > לך אל כלים > אפשרויות אינטרנט > פרטיות--חוסם חלונות קופצים (מסומן כברירת מחדל) > ניתן לבטל את הסימון או בהגדרות להוסיף את אתר הספריה clfb.org.il לאתרים המורשים. כמו כן ניתן לכוון את רמת החסימה ב- Dropdown list לנמוכה (מאפשר חלונות קופצים מאתרים מאובטחים ומורשים).
לחץ לחזרה.
האם יש הגבלת כמות על הזמנת פריטים בפורמט 'הורדה' או 'האזנה'?
תשובה: אין כל הגבלה על הזמנת כותרים בהאזנה ישירה. ניתן להזמין כמה ספרים שרוצים, ולשמוע את כולם בעמוד האזנה ישירה. לעומת זאת, ישנה הגבלה על הזמנת ספרים בפורמט 'הורדה' – עד 3 כותרים ב24 שעות ולא יותר מ-10 ספרים ב-15 ימים.
לחץ לחזרה.
מה מיוחד בנגן שבאתר הספריה?
תשובה: בקטלוג הספריה החדש ישנו נגן נגיש המאפשר האזנה נוחה לכותרים. האתר מאפשר ניווט בתוך הכותר, קפיצה בנקודות זמן, הגברת מהירויות שמע, סימניה – שמירת המיקום האחרון בו הפסקתי לשמוע ועוד. שים לב – כדי לשלוט על לחצן ה- Play והPause – כמעט מכל מקום בנגן, לחצו על המקשים Ctrl + Enter. כמו כן, אנחנו ממליצים להשתמש בנגן בדפדפן אקספלורר.
לחץ לחזרה.
אני רוצה להימנע מהזמנה חוזרת של ספר. האם יש לי דרך לדעת שכבר קראתי את הספר הנבחר?
תשובה: בהחלט כן. בקטלוג המקוון ישנו ציון גראפי בעל תווית נגישה – 'נקרא בעבר', ליד כל כותר שכבר קראת. כמו כן, בסל 'ההשאלות שלי', תוכל לראות את רשימת כלל הכותרים שהזמנת בעבר בספריה.
לחץ לחזרה.
אילו פורמטים זמינים לי בעת הזמנת כותר?
תשובה: הספריה מנגישה כותרים בשלושה פורמטים – מוקלט בפורמט mp3 (זמין באתר בהאזנה ישירה או הורדה או כהזמנה בפורמט תקליטור), בכתב ברייל ובאותיות גדולות. חשוב לציין כי ייתכן וכותר יונגש רק בפורמט אחד או יותר ולא בכל הפורמטים האפשריים.
לחץ לחזרה
.
איך אוכל לדעת אילו ספרים חדשים הופקו בספריה?
תשובה: בעמוד הבית של הקטלוג, במדור 'חדש על המדף' (כותרת רמה 2), מופיעים הספרים החדשים שפורסמו ביום האתמול. אם תרצה לקבל עדכון על הספרים והלקטים החדשים שפורסמו ב24 השעות האחרונות, ניתן לקבל דוא"ל ובו רשימת הכותרים שעלו לאוויר ביום האתמול, התואמים להעדפות התוכן שלך - סוגות, פורמטים ושפות מועדפות. כדי לעדכן את העדפות התוכן ולאשר את קבלת האימיילים,
לחץ למעבר לעמוד עדכון פרטים
.
לחץ לחזרה.
איך אוכל לדעת אילו כותרים הם הפופולריים ביותר בקרב הקוראים?
תשובה: בעמוד הבית של הקטלוג, במדור 'פופולריים' (כותרת רמה 2), מופיעים הספרים המבוקשים ביותר על ידי הקוראים, נכון ליום אתמול.
לחץ לחזרה.
כיצד אוכל להאזין ללקטים בדרך המהירה ביותר?
תשובה: גש לעמוד הבית של הקטלוג, משם גש לכותרת רמה 2 – לקטים. שם מופיעים עשרת הלקטים האחרונים שעלו לאוויר, אותם תוכל להזמין בפורמט האזנה ישירה או הורדה.
לחץ לחזרה.
הזמנתי ספרים לקבלה בדואר והם לא מגיעים. מדוע?
תשובה: הסיבות העיקריות לכך יכולות להיות או עקב עיכוב בלתי צפוי בשירות דואר שליחים או עקב הצטברות של חומרי קריאה בבית המנוי. כיוון שעל ספרים המוזמנים בדואר יש הגבלת כמות (12 ספרים לא כולל ספרי לימוד), בטרם תפנה אלינו, אנו ממליצים לבדוק בעמוד 'ההשאלות שלי', תחת ספרים שטרם הוחזרו, כמה כותרים נמצאים אצלך בבית. אם מדובר בכמות העוברת את המגבלה, עליך לשלוח חזרה את הספרים, ולאחר מכן החסימה תשתחרר. בכל מקרה אחר, אתה מוזמן לפנות למחלקת הדואר שלנו בטלפון 09-8865104 או באמצעות המייל.
לחץ כאן לכתיבת מייל למחלקת הדואר
.
לחץ לחזרה.
חזור לרשימת השאלות ועבור לנושא הבא.
תפעול האתר –
נתקלתי בבעיה באתר ובקטלוג הספריה. למי עלי לפנות?
תשובה: לפניכם מוקד שירות ותמיכה טלפוני, המופעל על ידי הצוות המיומן של מגדלאור. התקשרו לטלפון 3452* או פנו בדוא"ל
hdmigdalor@migdalor.org.il
לחץ לחזרה.
האם האתר נגיש לבעלי לקויות ראייה?
תשובה: האתר הונגש ועומד בדרישות תקנה 35 בתקנות נגישות השירות ובהתאם לתקן הישראלי ת"י 5568 להנגשת תכנים באתרי אינטרנט המבוסס על הנחיות Wcag 2.0 לרמה AA כנדרש בתקנה 35.
לחץ לחזרה.
נתקלתי בהודעות שגיאה עם קודים שונים. מה לעשות?
תשובה: כיוון שבספריה אלפים רבים של כותרים, ייתכנו לעתים בעיות טכניות שונות בתהליך הזמנת הספרים. אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ב'צור קשר' תחת נושא Webmaster ואנו נפעל לתיקון הבעיה.
לחץ כאן למעבר ל'צור קשר'
.
לחץ לחזרה.
עמוד מקשי קיצור
מדריכים לגלישה נגישה
הזמנה מהירה של כותר
הורדת ספר
מקשי קיצור לנגן
התאמות נגישות לתוכנות קוראות מסך
התאמות נגישות לאנשים עם לְקויות ראיה וקריאה
הרשמה ועדכון פרטים וּמילוי טפסים נגישים
כניסה לקטלוג
ניווט בכותרות ובציוני דרך
עבודה עם טבלאות
חיפוש כותר
רשימת הספרים השמורים
שאלות ותשובות נפוצות
מדריך למשתמש - קרא-קל
קרא-קל שאלות ותשובות
© כל הזכויות שמורות לספריה המרכזית לעיוורים ובעלי לקויות קריאה.
השירות פועל ברישיון אקו"ם, הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות בע"מ, אשכולות, עילם ותל"י.
קטלוג הספריה פותח בסיוע הקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי
לחץ טאב להמשך
לחץ טאב להמשך
שים לב ההורדה מתבצעת בדפדפן האינטרנט.
נותר לך להוריד להיום: {NumAllowedToday} פריטים
נותר לך להוריד עד לתאריך {UntilDate} {NumAllowed15} פריטים מתוך 10